Ajattelin päivitellä hieman kuluneita viikkoja unta odotellessa. Näihin kahteen viikkoon ehdin jo sairastaakin, toivottavasti ensimmäisen ja viimeisen kerran ennen pääsykoetta! Hieman meinasi ahdistus iskeä kun huomasi hyvin suunnitellun lukusuunnitelman pettävän muutaman pakkovapaapäivän takia. Onneksi vielä kuitenkin on varaa muokata suunnitelmaa näiden pakollisten muuttujien takia. Ensimmäisestä paniikista selvittyä sain sentään itseni uskomaan, että sairastaa oli parempi nyt kuin vajaan kolmen kuukauden kuluttua. 

Tällähetkellä olen lukenut kirjat kerran läpi ja huomenna pitäisi toinen lukukerta tulla päätinkiin. Jälkimmäisellä kerralla olen tehnyt samalla muistiinpanoja sisältäen tärkeitä (tai nyt tärkeältä tuntuvia) sanoja tai aihealueita. Pystyn helpommin pitämään ajatuksen kasassa kun samalla kirjoitan edes jotain ylös. Olen todennut edellisinä hakukertoina ettei pelkkä lukeminen sovi ollenkaan vaan tunnin lukemisen jälkeen huomaan, että en muista lukemastani mitään ja olen ajatellut todellisuudessa jotain aivan muuta. Joten samalla on joko tehtävä muistiinpanoja (summittaiset, tarkat..), yliviivattava, kirjoiteltava kirjaan huomautuksia jne. 

Luen kirjastossa. Jos jään vain kotiin, niin löydän itseni koneelta tai jatkuvasti jääkaapilta. Kirjastossa koen että on luettava, koska sinne olen raahautunut. Suuri plussa tuo Seinäjoen uusi kaupunginkirjasto, ja erityisesti hiljainen lukutila, jota ei todellisuudessa vanhasta kirjastotalosta löytynyt. Eikä pahitteeksi ole muutama samaa kirjaa lukeva motivoimassa. Jo se, että näkee konkreettisesti muidenkin hakijoiden lukevan ja tekevän töitä haaveen eteen, motivoi.